Támogatott projektek
Projekt címe | Tudatos Vásárló Kedvezménykártya |
---|---|
Projektazonosító | NCTA-2013-2643-E |
Témakör | Környezetvédelem és fenntartható fejlődés |
Szervezet neve | Tudatos Vásárlók Közhasznú Egyesülete |
Levelezési cím | 1114 Budapest, Móricz Zsigmond körtér 3/a. fsz. 3. |
Telefon | 06/1/2258136 |
tve@tve.hu | |
Honlap | http://www.tudatosvasarlo.hu |
Projektfelelős | Ujhelyi Katalin |
Projekt időszaka | 2013. augusztus 1. - 2014. január 31. |
Támogatás összege | 5,037 € |
A Tudatos Vásárlók Egyesülete egyedülálló kezdeményezést valósított meg, amivel célja az egyesület tagi bázisának és független bevételeinek növelése, valamint a fenntartható termelés és fogyasztás ösztönzése volt a „Tudatos Vásárló Kedvezménykártya” bevezetésével.
Bár jelenleg is számos hűség-, illetve kedvezménykártya forog a piacon, amelyeket promóciós célból egy-egy civil szervezet is használ, a TVE kedvezmény kártyája minősítési rendszere miatt ezeken túlmutat. Kártya elfogadóhelyként ugyanis csak olyan vállalkozásokat és szolgálgatókat fogad el, amelyek megfelelnek a szigorú fenntarthatósági (etikai, környezetvédelmi és szociális) szempontjainak; amelyek saját kategóriájukban élenjárnak, példát mutatnak, s amelyek tevékenysége a fenntartható életmódot és fogyasztást támogatják. A kártya ösztönző eszközként segíti a keresleti és kínálati oldal összekötését, összekapcsolja a tudatos vásárlókat a helyi, bio, öko, fair trade, megújuló energiával foglalkozó stb. boltokkal, kisvállalkozásokkal, így bővíti piacukat, erősíti a termékeik iránti keresletet. A minősítés pedig lehetőséget ad a nem megbízható, illetve csak szlogenjeiben fenntartható szolgáltatók/kereskedők kiszűrésére, valamint hozzájárul a vállalkozások fejlődéséhez, fenntarthatóbbá tételéhez.
A kártya ötletét és üzleti tervét 2011-12-ben egy NESsT program keretében dolgozta ki az egyesület, amit hat hónapos NCTA projektjének keretében tudott ténylegesen megkezdeni. A projekt eredményeként több tucat elfogadóhelyet minősített és szervezett be hálózatába és több száz kártyát bocsátott ki, ami egyben támogató tagjainak rövid idő alatt való megduplázását is jelentette. Az üzleti terv persze messzebb mutat: várakozásaik szerint még legalább két év kell ahhoz, hogy a rendszer kellő számú tagot, illetve általuk megfelelő mértékű pályázat-független bevételt biztosítson az egyesület számára.
A szervezet a megvalósítás során nagymértékben támaszkodott széleskörű együttműködéseire, kiaknázta kapcsolatait és a közösségi lehetőségeket, amivel pozitívan fejlesztette társadalmi beágyazottságát. A projekt a szektorok közötti együttműködés különösen jó példája.