Támogatott projektek
Projekt címe | Utánam, srácok! |
---|---|
Projektazonosító | NCTA-2013-2942-C |
Témakör | Közösség és szervezetfejlesztés |
Szervezet neve | Észak-Keleti Átjáró Kulturális és Tudományos Közhasznú Egyesület |
Telefon | 06-46/788-396 |
atjarok@gmail.com | |
Honlap | http://www.atjarokhe.hu |
Projektfelelős | Darázs Richárd |
Projekt időszaka | 2013. augusztus 1. - 2014. március 30. |
Támogatás összege | 9,993 € |
A miskolci Észak-Kelet Átjáró célja, hogy a közösségi tudatban a város képzete és a város története átértékelődjék, a traumatikus és visszás képzetek helyére friss képek, a szellemi kulturális örökség elemei kerüljenek. A projekt akciókat és helyzeteket is teremtett a városi helyek, terek belakására, ami a helyi identitás erősítését segítette. A program részei flash mobok, street art, utcabútor-építési akciók, vetélkedők és kulturális események, fesztiválok, műhelysorozat és folyamatos hálózatépítés voltak. A műhelymunkák alkalmával Miskolc és Avas történelmével, építészetével, kulturális örökségével foglalkoztak, az Avasi Borút Egyesülettel karöltve pályázatírásról, projekttervezésről, szervezetfejlesztésről tartottak foglalkozást. Több alkalommal tartottak ismertető túrákat Miskolc városán belül.
Ha lehet azt mondani egy nonprofit szervezetre, hogy nagy a helyi beágyazódottsága, akkor az Észak-Keleti Átjáró Kulturális és Tudományos Közhasznú Egyesületről ezt nyugodtan elmondhatjuk. A szervezet erősen jelen van a borsodi megyeszékhelyen, a tevékenységekből egyértelműen érződik a miskolci identitás, a lokálpatrióta jelleg. Azt is nyugodtan kijelenthetjük, hogy az utóbbi időben az Átjáró teljes mellszélességgel jelen van a médiában, és itt akár országos weblapokat is meg lehet említeni (pl. Index). A szervezet már az aktív médiajelenléttel is hozzájárul ahhoz, hogy Miskolcnak egy fiatalosabb, kellemesebb, élhetőbb arcát mutassa be a nagyközönségnek. A projektről, a rendezvényeikről, az egész kezdeményezésről írt cikkekből egyértelműen egy aktív, tettre kész egyesület képe rajzolódik ki.
Változatos programkínálatuk lehetővé tette, hogy sokféle célcsoport kapcsolódjon a munkájukhoz, hogy a párbeszédre, nyitottságra alapuló, együttműködést kereső attitűdjük olyan emberekkel, csoportokkal kapcsolja őket össze, amelyek szintén ezen értékek mentén szerveződnek. Megerősítést kaptak informális csatornákon, a visszatérő adatközlőkön, fotóbeküldőkön, túrázókon, a sajtón keresztül.
A miskolciak vélt érdeklődési területei szerint formálva a témákat, sikerült is több épület, városrész lakói számára átláthatóvá tenni a céljaikat, örömtelivé tenni a városról való párbeszédet és értékmegőrzést. A város vezetésével való együttműködés is gyümölcsöző volt: személyes szimpátia, engedélyek, biztatás és anyagi támogatás érkezett tőlük. Programjaik hatására új bérlői lettek az Avasi kilátónak is, a közbeszédben is gyakrabban találkozni az épület esélyeit latolgató témákkal. Sok vállalkozót megihlettek a projekt céljai, támogatást nyújtottak a megvalósításhoz: legyen az kedvezményes asztalosmunka, helyiség kedvezményes bérlése, visszatérő zenei fellépések (De jó volt veletek...), ajándékok, meghívások. A túrák, fesztiválok jó alkalmat adtak más civil szervezetekkel való kapcsolataik fejlesztésére: a közösen szervezett események is megmutatták merre mehetnek együtt tovább a jövőben. A civil szektorban kialakult szinergia a projekt erősségei közé tartozik, hiszen a különböző miskolci civil szervezetek egymást segítve dolgoztak a közös ügy érdekében, a projekt sikeressége pedig ennek a hatékony, közös együttműködésnek is köszönhető.
Az Avasi Borút Egyesülettel közös műhelymunka és szervezetfejlesztő alkalmak nagy sikerrel jártak: újabb nyertes közösségfejlesztő projekt zajlik épp a történelmi Avason.
Elsősorban a városi túrák sikerén felbuzdulva szeretnék folytatni az Utánam, srácok! "mozgalmat". Ez a, már mondhatni brand-é érő mozgalom olyan szemléletmódot közvetít, ami érthető sok miskolci számára: tudja, hogy nem felülről tájékoztatják, nem muszáj passzív hallgatóságnak maradnia, hanem emlékszik, hogy lehet mesélni, ötleteket megosztani, a panaszkodás helyett tervezni, egymást bekapcsolni a régi vagy egészen új tervek megvalósításába.
A projekt kommunikációja és nyilvánossága példásnak mondható, a lebonyolító szervezet helyesen kihasználta a közösségi média előnyeit. A projekt közösségi oldalán a posztok több ezer embert értek el. A projekt apropóján indított blogjuk (http://utanamsracok.blogspot.hu) a projekt lezárását követően is működik.