Támogatott projektek
Projekt címe | Kutyás terápia alkalmazása minél több köznevelési intézményben Ózdon |
---|---|
Projektazonosító | NCTA-2013-2954-F |
Témakör | Jóléti szolgáltatások társadalmilag sérülékeny csoportoknak |
Szervezet neve | Kékcsillag Segítőkutyás Egyesület |
Levelezési cím | 3600 Ózd, Lechner Ödön utca 38. |
Telefon | 06703682207 |
kozups@gmail.com | |
Honlap | http://kekcsillagse.blogspot.hu/ |
Projektfelelős | Kozup Sándor |
Projekt időszaka | 2013. szeptember 2. - 2014. július 14. |
Támogatás összege | 8,999 € |
14.1.
A 2013/2014-es tanévtől kutyás terápia foglalkozások indítása hátrányos helyzetű és sajátos nevelési igényű tanulócsoportok részére Ózd város köznevelési intézményeiben. Rendhagyó (terápiás kutyával) osztályfőnöki órák megtartásával a fogyatékos embertársaink (érzékszervi, mozgásszervi és értelmi fogyatékosok ) hétköznapi nehézségeinek bemutatás un. „érzékenyítő” foglalkozásokon keresztül. Felelős állattartás kialakítása, formálása. A segítőkutyák népszerűsítése.
14.2.
Az ózdi gyógypedagógiai intézményben: 132 értelmi fogyatékos gyermek;
Az Ózdi Kistérségi Pedagógiai Szakszolgálatnál: 2 autista gyermek; A Bolyky Tamás Általános Iskolában 7 fő sajátos nevelési igényű és magatartás zavaros gyermek;a Sajóvárkonyi ÁMK-ban 7 fő hátrányos helyzetű gyermek.
14.3
Kutyás terápia foglakozások tartása, rendhagyó osztályfőnöki órák szervezése, projekt záró szakmai találkozó megrendezése.
14.4.
A projektben résztvevő intézményekkel hosszú távú együttműködést tudunk kialakítani a kutyás terápia foglalkozások folyamatos ellátása érdekében. Az eredményeket más közintézmények, iskolák is megismerhetik. A módszert adaptálhatják.
A kutyás terápia nagy segítséget jelenthet a hátrányos helyzetű és sajátos nevelési igényű gyermekek számára. Az állatok jelenléte ugyanis segíti, motiválja a fejlődésüket. Hasonló terápiát hazánkban kizárólag civil szervezetek nyújtanak az érintettek számára – köztük a Kékcsillag Segítőkutyás Egyesület.
Ózdi programjuk eredményei magukért beszélnek: Az egyik szülő állítása szerint, például, amióta a kutyás foglalkozásokra jár a gyermeke, szembetűnően érzékelhető, hogy koncentráltabb a figyelme, és a tanuláshoz való viszonya is sokat javult. A gyermekek visszajelzései szinte egyöntetűen arról szólnak, hogy a kutyusokkal jó és élvezetes tanulni. A foglalkozások életüknek olyannyira szerves részévé váltak, hogy már hiányolnák azok elmaradását.
Az Egyesület munkatársai Ózdon nemcsak hátrányos helyzetű és sajátos nevelési igényű gyermekekkel foglalkozó intézményekben dolgoznak, hanem más iskolákba, óvodákba is, hogy bemutassák a segítőkutyás foglalkozást, meséljenek a fogyatékossággal élő emberekről, és felhívják a gyerekek figyelmét a felelős állattartás fontosságára. Sikerességüket jól mutatja, hogy egyre több intézmény keresi meg őket, hogy náluk is tartsanak rendhagyó osztályfőnöki órákat.