Támogatott projektek
Projekt címe | Civil érdekérvényesítés a fenntartható vidéki közlekedésért |
---|---|
Projektazonosító | NCTA-2014-8084-E |
Témakör | Környezetvédelem és fenntartható fejlődés |
Szervezet neve | Magyar Közlekedési Klub Egyesület |
Levelezési cím | 1465 Budapest, 1465 Budapest, Pf:1676 |
Telefon | 36-20-522-7485 |
somodi@levego.hu | |
Honlap | http://www.mkk.zpok.hu |
Projektfelelős | Somodi Mária |
Projekt időszaka | 2014. július 31. - 2016. április 30. |
Támogatás összege | 15,053 € |
A projekt a hevesi és kunhegyesi járásokat, illetve ezek tágabb térségét sújtó közlekedési esélyegyenlőtlenségre, illetve az ebből fakadó, közlekedéssel összefüggő problémákra hívta fel a figyelmet (pl. munkanélküliség, vasúti infrastruktúra amortizációja, B+R infrastruktúra hiánya, a motorizált egyéni közlekedés térnyerése és a kapcsolódó forgalomnövekedés, biztonsági problémák, a kerékpározás presztízsvesztése). A megvalósítók helyi partnereikkel együtt széleskörű kapcsolatokat építettek ki és párbeszédet folytattak az érintett települések önkormányzataival és a releváns intézményekkel (így pl. a közlekedési szolgáltatók területi igazgatóságaival és a területileg illetékes Közlekedésszervező Irodával). A települések vezetése, lakói és a közlekedésszervezők közti kommunikáció elősegítése érdekében négy utasfórumot tartottak, felmérték a B+R kapacitásokat a Kál-Kápolna-Kisújszállás vonalon, a kapcsolódó lehetőségeket a helyi művelődési házakban és érintett állomásokon poszterkiállítás segítségével mutatták be. Az érdekérvényesítési lehetőségekről 4000 példányban kiadott és terjesztett szórólapon tájékoztatták a térség lakosságát. Az Európai Mobilitási Hét alkalmából 2015-ben és 2016-ban összesen hat településen szerveztek kerékpározást népszerűsítő és a közlekedésbiztonságot előmozdító eseményeket, de ezt a célt szolgálta egy láthatósági mellény tervezésére kiírt lakossági pályázat is, amire közel 300 pályázat érkezett (a nyertes alkotásokkal emblémázott 650 láthatósági mellényt szintén a célterületen terjesztették a kapcsolódó eseményeken). Az állomási környezet javítását és a B+R infrastruktúra fejlesztését illetőn három településen sikerült konkrét eredményeket elérniük, amiből két esetben (Hevesen és Hevesvezekényen) önkéntesekkel tevőlegesen is részt vettek az épületek felújításában, vagy épp a környezet parkosításában. Mindeközben szakpolitikai anyagokat véleményeztek, ajánlásokat készítettek, beadványaikkal és megkereséseikkel pedig folyamatosan bombázták a különböző hatóságokat, szolgáltatókat, önkormányzatokat.
A projekt lehetőségeihez képest kifejezetten sokat tett a problémák megszüntetése, de legalább mérséklése érdekében mind a szemléletformálás (közlekedésbiztonsági ismeretek átadása és eszközök népszerűsítése), mind pedig az érdekérvényesítés terén. A projekt tevékenységeit és eredményeit egy 36 oldalas záró kiadvány